Ramowy rozkład dnia MP 30
|
Godziny
|
Rodzaj aktywności i działalności dziecka
|
6.00 - 8.30
|
Gry, zabawy i zajęcia dowolne wg pomysłu dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela.
Kontakty indywidualne z dziećmi i rodzicami
Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe, praca wyrównawcza.
Czynności porządkowo – higieniczne.
|
8.30 - 9.00
|
Śniadanie – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.
|
9.00 -11.30
|
Zabawy i zajęcia edukacyjne.
Spacery, wycieczki oraz pobyt w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy ruchowe w sali.
Zabawy organizowane i swobodne.
Ćwiczenia kształtujące postawę ciała.
Obserwacje przyrodnicze.
Praca w szatni i łazience.
|
11.30-11.50
|
II śniadanie.
|
11.50-13.10
|
Przygotowanie do leżakowania, słuchanie bajek i muzyki relaksacyjnej –grupa najmłodsza.
Dzieci starsze – czytanie bajek, ćwiczenia relaksacyjne.
Zabawy dowolne, tematyczne, konstrukcyjne z całą grupą, w małym zespole lub indywidualnie.
Praca stymulująco - kompensacyjna
Organizowanie sytuacji sprzyjającej dziecięcej aktywności.
|
13.10-13.30
|
Czynności samoobsługowo - higieniczne w łazience, przygotowanie do obiadu.
|
13.30-14.00
|
Obiad.
|
14.00-17.00
|
Zabawy dydaktyczne i ćwiczenia grafomotoryczne.
Utrwalanie wcześniej poznanych treści.
Praca indywidualna z dzieckiem.
Zabawy dowolne. Oglądanie książeczek itp.
|
Realizacja podstawy programowej w godz. 8.00 – 13.00
Sposoby realizacji podstawy programowej
Dzieci młodsze
5 godzin
|
Czas realizacji
|
Sposób realizacji
|
Co najmniej 1 piąta czasu
|
Zabawy swobodne – przy niewielkim udziale nauczyciela
|
Najwyżej 1 piąta czasu
|
Zajęcia dydaktyczne, realizowane w/g programu
|
Co najmniej 1 piąta czasu – a dzieci młodsze 1 czwarta czasu
|
Spędzanie czasu przez dzieci na placu przedszkolnym, w ogrodzie, w parku itp. - /zabawy sportowe, zabawy ruchowe, obserwacje, prace gospodarcze .../
|
2 piąte czasu
|
Do zagospodarowania dla nauczyciela: czynności opiekuncze, samoobsługowe, organizacyjne ..../
|
Sposoby realizacji podstawy programowej
Dzieci starsze
5 godzin
|
Czas realizacji
|
Sposób realizacji
|
Co najmniej 1 piąta czasu
|
Zabawy swobodne – przy niewielkim udziale nauczyciela
|
Najwyżej 1 piąta czasu
|
Zajęcia dydaktyczne, realizowane w/g programu
|
Co najmniej 1 piąta czasu
|
Spędzanie czasu przez dzieci na placu przedszkolnym, w ogrodzie, w parku itp. - /zabawy sportowe, zabawy ruchowe, obserwacje, prace gospodarcze .../
|
2 piąte czasu
|
Do zagospodarowania dla nauczyciela: czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne ..../
|
|